Henkilöstökyselyt ovat vahva apu HR-ammattilaiselle ja johdolle, kun tieto tulee aidosti käyttöön. Kerran vuodessa tehtävien ja pikavauhtia mappiin päätyvien kyselyjen aika on ohitse.
Rakenna jatkuvan kehittämisen kulttuuria, jossa henkilöstö odottaa kyselyjä jo yksin niiden vaikuttavuuden takia.
Henkilöstökyselyt ovat tyypillisesti ja huomattavasti asiakaskyselyjä laajempia. Suuria kysymysmääriä asiakaskyselyjen puolella rajoittaa ennen muuta ajankäyttö: jokainen asiakkaan minuutti on käytettävä huolella.
Suosittelemme luonnollisesti myös henkilöstökyselyihin samaa, aikaa säästävää ajattelutapaa. Vaikka kysymysmäärien trendi on laskenut viime vuosina,
edelleen nähdään jatkuvasti 40-50 kysymyksen kyselyjä. Myös oma ratkaisumme henkilöstön vuosittain toistuviin kyselyihin, valmis henkilöstön tyytyväisyyskysely, on noin 50 kysymyksen mittainen.
Kysely on rakennettu nelikenttäkysymysten ympärille ja se antaa kattavan kuvan henkilöstön näkemyksistä organisaation nykytilaan liittyen. Kysymyssarjan ulottuvuuksina ovat mm. henkilön suhde yhtiön arvoihin. johtoon, esimiehiin ja työtovereihin.